در ستیز با بی عدالتی
نیلاب موج سلام نیلاب موج سلام

به هموطنم، اویی که شامل آرتیکل 1 ـ اف میشود

 

آن گاه که واقعیت چونان دستمال ابریشمین آبی زیر موزه های سیاه دروغ میگردد، بی عدالتی تازیانه وار بر پیکر انسان فرود می آید.

 سخن بر کشوری میچرخد که خود را در صف پیروان دموکراسی و عدالت جا زده است. کشور شاهی هالند که تولید کنندۀ ماینهای ضد پرسونل و صادرکنندۀ آن به افغانستان بود، حاکمیت قانون را تبلیغ میکند و کنوانسیونها، مصوبه ها و اعلامیه های حقوق بشر را دفاع. این ماینها در موزیم اردوی نظامی افغانستان دیده شده اند. بر ماینهای ضد پر سونل که هزاران انسان سرزمینم به ویژه کودکان را معیوب ساخته، « ساخت هالند » حک شده است. خیلی عجیب است که هالند میخواهد به زعم خودش " جنایتکاران جنگی " را به سزای اعمال شان برساند جالبتر اینکه بدون در دست داشتن ثبوت جرم ِ "جنایتکاران ". به این میگویند عدالت.

تبریک باشد به تصمیم گیرنده گان چنین فیصله هایی!

این شوخی تلخی است با هموطن من که شامل آرتیکل 1 ـ اف میشود، هموطنی که نه تنها چکاوکی را به گلوله نه بسته بلکه علیه نابرابری در نیات و عمل مبارزه کرده است. دولت هالند انسانهایی را به حیث جنایتکاران جنگی معرفی میکند که علیه جنایتکاران جنگی و به خاطر تامین دموکراسی، عدالت اجتماعی و رفاه مردم رنجدیده و ستمدیدۀ افغانستان شجاعانه رزمیده اند. آن گاه که زنده گی این هموطنان در افغانستان به نسبت پیش آمدن شرایط ناهنجار با خطر مواجه گردید و آنها مجبور به ترک زادگاه خویش گردیدند، به کشور گوییا عدالت پسند هالند پناه آوردند.

چنانچه با خبریم، در سال.2000 ترسایی اسناد جعلی و افتراق آمیز از سوی استخبارات پاکستان به وزارت خارجۀ هالند سپرده شد. به آن باور، ادارۀ مهاجرت و  اعطای شهروندی هالند ( آی. ان. دی ) مربوط به وزارت عدلیه که از صلاحیت ویژه برخوردار است، کسانی را که شامل آرتیکل 1 ـ اف هستند، مجرم میپندارد. حتا دادرسان یا سارنوال نظامی کشور هالند تاکنون هیچ یک از این افراد را متهم نه شمرده است.

 روند کاری کشور های اروپایی بر بنای منطق در ساحات گونه گون برای به کرسی نشاندن حقیقت و عدالت نمونه بوده است. غربیها خواسته اند، به ما بیاموزند که جریانها و به ویژه قضایا بایستی جداگانه به بررسی گرفته شوند. اما چه روی میدهد که در یک کشور اروپایی  در پیرامون حقوق انسانی و شهروندی انسانها قضاوت مجرد صورت میگیرد بی آنکه پرونده ها جداگانه مورد بازرسی قرار بگیرند.

هموطن بی گناه من امروز بر چسپ " جنایتکار جنگی " میخورد، در حالی که جنایتکاران همه روزه تاریخ را به خون مردمان مظلوم رنگین میسازند. جنایتکاران از بغداد ـ  شهر افسانه یی « هزار و یک شب » زیر نام « در به دنبال » سلاح اتومی که هرگز پیدایش نه کردند، یک شهر معلول و معیوب ساختند. جنایتکاران زندانهای گوانتانامو، ابوغریب و بگرام را بنا کردند و انسانهایی را که جرم شان به اثبات نه رسید، در آن زندانها به مرگ تدریجی محکوم.  جنایتکاران " لست تروریستان " (*) را ترتیب دادند و در آن نام ِ الگوی انسانیت، هومانیستی که به خاطر مبارزۀ ارجناکش علیه آپارتاید به جایزۀ نوبل صلح نایل آمد ـ  نیلسون مندیلا را درج ساختند. جنایتکاران از شصت و پنج سال بدین سو یک ملت غیور و با شهامت یعنی فلسطین را شهید میسازند و همین چند روز پیش در غزه کشتار جمعی را راه اندازی و آن را به ماتمسرا مبدل کردند. جنایتکاران واقعی در افغانستان قطره قطره خون مردمان فقیر را میمکند. پیدا نیست که این جنگ سالاران که به قول خود شان پابرهنه در جبهات مقاومت جنگیده اند، این همه ثروت را از کجا به دست آورده اند؟

 

برگرداندن اجباری، به زندان افگندن، بی سر پناه ساختن هموطنانم در کشور هالند بدون اثبات جرم، از هم فروپاشاندن خانواده ها، همه و همه از چندی بدین سو به شکل گسترده شکل گرفته و  بازتاب یافته است. با دیدن کلیپها و با خواندن گزارشها و سرگذشت این هموطنان مان بعضا نه میتوانم جلو ریزش اشکم را بگیرم. این اشکها با اشکهای سوزان هموطنان من در هالند ـ مادران، پدران و دوستان من در میامیزد و دریای بزرگی را که عدالت فریاد میکند، به خروشیدن وا میدارد که پایمال کردن حقوق انسانی و شهروندی یک انسان است اگر بدون ثبوت جرم به زندانش میافگنید و یا تصمیم سرنوشت سوزی در موردش میگیرید. اما اشک ریختن کافی نیست.

در این جاست که باید تمامی انسانهای حقبین جدا از گرایشها طرف عدالت و عدالتخواهی را بگیرند و در یک جبهۀ مشترک در ستیز با هرچه بی عدالتی است، به نحوی از انحا به پا خیزند. مبارزۀ عدالتخواهانۀ افغانهای که شامل آرتیکل 1 ـ اف میشوند، به پشتیبانی عام و تام هر یک ما نیازمند است، زیرا که زمان با شتاب میگذرد.

هموطنان من،

من در راهپیماییها در کنار شما بوده ام. در کنار شما بانگهای رسای شما را همراهی کرده ام. در خانه های غمزدۀ شما نشسته ام و  اندوه  ِ شما دوستانم ـ جوانانی را که دلیرانه از مادر، پدر و در حقیقت از خویش به دفاع برخاسته اید، احساس کرده ام.

درود و شادباش به همۀ دوستان افغان و هالندی که در کنار انسانهای بی گناه سرزمین من ایستاده اید و با نیرو در برابر جعل نگاران حقیقت و عدالت میرزمید!

 

 

30 جنوری 2009، هامبورگ

 

اشاره

* یک میلیون نام در " لست تروریستان " امریکا، نگارش و برگردان از نیلاب سلام، سایت روزنه:

http://www.rawzana.com/Mandila%20-maqla.htm

 

 

 

 

بر گرفته از شماره يازدهم ماه جنوری2009 (شماره مسلسل 71) سال ششم نشراتي ماهنامه مشعل


February 8th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي